Taller d'escriptura medieval

Els alumnes de 3r d’ESO han visitat les mines de sal de Cardona i les màquines que han fet possible l'extracció de la sal durant el segle XX. Va ser una sortida molt interessant tant des del punt de vista geològic i tecnològic com de la repercussió que ha tingut aquet recurs de la sal al llarg de la història. Els ha permès descobrir el gran valor que ha anat tenint al llarg de la història aquest mineral (conegut com a "or blanc", per la gran riquesa que aportava als que l'explotaven).

També van visitar el castell de Cardona, amb la seva emblemàtica església.

Taller d'escriptura medieval

Enguany, 1r i 2n d’ESO han coincidit en la sortida del segon trimestre:  una ruta volcànica per Olot. Els alumnes de cada curs han treballat, però, aquesta sortida de maneres diferents.

Els de 1r s’han dividit en grups de quatre experts per a poder estudiar els volcans i l’àrea que els envolta des de punts de vista diferents: botànica, geologia, economia i geografia. Una organització que els ha permès preparar la sortida amb profunditat a partir de les activitats prèvies que han treballat des de la matèria de ciències i que, en breu, desembocaran en una exposició oral. Seguir el recorregut pels volcans Santa Margarida i Croscat a partir de la geolocalització, fent ús dels seus dispositius mòbils, fou un altre ingredient fonamental i indispensable per a desenvolupar l’activitat.

Els alumnes de 2n també van visitar els volcans Santa Margarida i Croscat, però ho van fer en anglès, coincidint amb el trimestre de ciències que s’imparteix en aquesta llengua. L’experiència va ser molt positiva per què, malgrat el vocabulari específic i tècnic que requereix el coneixement d’aquest àmbit, els estudiants en van fer una bona comprensió.

Taller d'escriptura medieval

El passat 4 de desembre els alumnes de 1r d’ESO van visitar el Museu Arqueològic de Catalunya, situat a Montjuïc, per aprofundir el seu coneixement en l’àmbit de la prehistòria i la història antiga. Així que, dividits en grups, els alumnes van dedicar el matí a recórrer l’interior del Museu per completar una activitat preparada des de l’àrea de socials i fer un taller d’arqueologia per fer-los reviure el passat en primera persona.

Pàgina 1 de 3