Primària

Informació dels estudis

VOLEM EDUCAR NENS I NENES FELIÇOS, EN UN ESPAI DE CREIXEMENT DE LES SEVES NECESSITATS I POTENCIALITATS, PER PREPARAR-LOS PER APRENDRE AL LLARG DE LA VIDA.

L’Educació Primària, que va dels 6 als 12 anys, és una etapa que acompanya el creixement dels infants i posa les bases per futurs aprenentatges.

Finalitats
 

Les finalitats de la Primària són…

Acollir l’alumne amb totes les seves necessitats: acadèmiques, emocionals, físiques i creatives, i desenvolupar cadascuna de les seves competències.

  • La competència comunicativa en les tres llengües (català, castellà i anglès).  la lectura i la comprensió lectora, la capacitat creativa d’expressar-se amb correcció oralment i per escrit.
  • La competència artística en tots els seus àmbits: musical, visual i plàstica i corporal.
  • L’àmbit matemàtic, com a instrument per treballar el raonament i la seva aplicació en la vida quotidiana.
  • L’àmbit social i natural per conèixer i respectar els valors de món en el que vivim a partir de l’observació, la investigació i l’experimentació.

Proposta
Pedagògica

Proposta Pedagògica

La voluntat de ser una escola acollidora que surt en el nostre Projecte Educatiu es concreta en la creació d’unes condicions facilitadores de l’aprenentatge:

  • A l’escola les relacions són claus. Conèixer la història de cada nen o nena és fonamental per aprendre. L’etapa és una xarxa de relacions: les que establim amb ells, però també les que fem amb les famílies i la que formem la comunitat de mestres.
  • Ambient familiar i emocionalment saludable,
  • Acompanyament personal mirant el que cada ú es capaç de fer
  • Acció tutorial i pastoral feta de manera transversal i integrada

Els ensenyaments a la Primària es van fent cada vegada més formals, sense que això vulgui dir que siguin menys significatius.  

  • Els nens i nenes aprenen a partir de les seves experiències educatives anteriors, situats pels mestres en la seva Zona de Desenvolupament Proper per fer-los progressar en el seu aprenentatge de manera que sigui significatiu.
  • Se’ls proposen experiències potents d’aprenentatge fent, pensant sobre el que fan i, sobretot, comunicant-ho i compartint-ho. Acollim la seva curiositat, els acompanyem en les descobertes i els guiem en la seva comprensió.

Per fer possible aquest procés, l’escola se situa dins un marc teòric ampli sobre les intel·ligències múltiples (emocional, musical, lògico-matemàtica, intrapersonal, cinètica, lingüística,…), i posa èmfasi en les capacitats específicament cognitives, el desenvolupament de les quals compet a l’escola: (anàlisi, síntesi, classificació i organització, relació i comparació, crítica, abstracció, extracció de conclusions, investigació, i metacognició). A l’etapa d’Educació Primària, posem una cura especial en ajudar-los a desplegar les seves inquietuds motrius, creatives, comunicatives i emocionals.

  • El treball en competències, a més de ser una línia pedagògica impulsada des del Departament d’Ensenyament, és una línia que l’escola ha agafat com a pròpia, iniciant-se l’any 2006 amb un assessorament extern.

El treball per competències implica una selecció de continguts de cada matèria segons la seva funcionalitat i l’elaboració d’activitats que es centrin en un context i que creïn un problema que per ser solucionat demani posar en marxa conceptes de diferents àmbits d’aprenentatge.

Organització

  • Sis cursos amb dues línies per curs, excepció feta d’un grup addicional, que en el 1718 estan a primer.
  • Horari: de dilluns a divendres, de 9 a 13 i de 15 a 17.

Opcions
metodològiques

Opcions metodològiques

  1. Criteris organitzatius.
    • Priorització de les matèries instrumentals com a base dels altres aprenentatges.
    • Diversitat de criteris de distribució de l’alumnat i d’agrupaments en funció del diferents estratègies metodològiques. Es prioritzen els agrupaments heterogenis de l’alumnat i s’amplien al màxim el nombre de sessions amb més d’un mestre a l’aula.
  2. El desplegament curricular de totes les àrees està recollit en les nostres programacions verticals. El professorat dissenya a partir de la combinació de tres elements:
    • La creació de recursos propis,
    • L’ús d’altres recursos publicats o compartits amb la xarxa educativa i el projecte de l’editorial Edebé que contribueix a assegurar la seqüenciació dels continguts. El professor decideix quin és l’ús metodològic que fa de les possibilitats que li dóna el llibre en cada moment.
  3. Aproximació metodològica plural i diversificada
    • Lluny de vincular-nos a una única metodologia concreta, optem per un plantejament sincrètic que aprofiti les virtuts de cada escola pedagògica cosa que ens permet adaptar-nos a l’alumne i a les diverses situacions d’aprenentatge. Aquestes possibilitats metodològiques estan al servei de la proposta d’aprenentatge que es vulgui fer.
    • El professor és un professor estratègic que busca en cada moment els mitjans més adients per promoure els aprenentatges.
    • Algunes d’aquestes metodologies que, en major o menor mesura, formen part del nostre fer pedagògic són…
      • Treball en equips cooperatius i en altres agrupacions d’alumnes, i Treball Individual
      • Modelatge, Pràctica Guiada i Pràctica Autònoma
      • Treball per Projecte
      • Càpsules magistrals i Diàleg de classe
      • Treball de Camp
      • Gamificació
      • Seqüències de Recerca

Act.
Complementàries

Activitats Complementàries

Les activitats complementàries representen cinc hores setmanals més de classe a les etapes d’Educació Infantil i Primària on es treballen aspectes addicionals al currículum. Pel que fa a l’Educació Primària, serveixen per enriquir les estratègies de pensament crític i creatiu, les capacitats verbals i la competència digital:

  • ​Cicle Inicial: 
    • Having Fun
    • Taller de biblioteca
    • Llegim
    • Barrinem
    • Piscina (1r) // Taller d’expressió escrita (2n)
  • Cicle mitjà:
    • Having Fun
    • Taller de biblioteca
    • Llegim
    • Barrinem
    • Taller d’expressió escrita
  • Cicle superior:
    • Taller de biblioteca
    • Llegim
    • Barrinem
    • Taller d’expressió escrita
    • Taller d’informàtica

Equip
docent

El nostre equip docent és…​


Mireia Duart
Cap d’estudis

Rosa del Monte
Servei d’Assessorament
Psicopedagògic (Cap)

Esther Aguilar
Servei d’Assessorament
Psicopedagògic

Olga Goset
Coord. Cicle Inicial

Rita Luna
1rA

Lali Martínez
1rB

Sandra Gutiérrez
2nA
Paula Mármol
2nB

Maria Batlle
Coord. Cicle Mitjà

Núria Viñallonga
3rA

Núria Honrubia
3rB

Andrea Rodriguez

4tA


Lídia Llenas
4tB

Joaquim Lara
Coord. Cicle Superior

Glòria Reverter
5èA

Marta Rovira
5èB

Santos Martínez
6èA
Óscar Martín
6èB
Albert Jiménez
Mestre especialista en Educació Física
Lydia Chamarro
Educadora

Alba García
Mestra SIEI
Manu Pastor
Educador SIEI

Carmel O’Shea
Auxiliar lingüística
Arnau García
Vetllador
Roser Dresaire
Vetlladora
  

Visita personalitzada

març 2024
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
26272829123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Per a més informació

Inscriu-te a les jornades de portes obertes o demana una visita privada.

Posa’t en contacte amb la secretaria del centre