Sortides enriquidores

El passat 3 de desembre es van dur a terme les sortides del primer trimestre. Els alumnes de 3r i 4t d’ESO van anar al Born Centre Cultural i al Museu Modernista de Barcelona respectivament. Les dues sortides estan vinculades al temari de llengua, socials i visual i plàstica, de manera que des d’aquestes dues matèries es fan activitats preparatòries i d’avaluació.

La visita al Born de 3r d’ESO

En baixar de l’autobús, el grup d’alumnes de tercer es va dividir en grups i va visitar el Born. Al Centre Cultural van realitzar una visita guiada pels jaciments únics d’abans i després del 1714 per tal de “vincular la sortida directament amb el temari treballat a classe”, tal i com afirma la professora i acompanyant del grup Montse Mora. El matí es va complementar amb un recorregut pel barri de la Ribera per veure i fotografiar edificis emblemàtics com la catedral de Santa Maria del Mar o el Palau de la Música, relacionats amb l’àrea de visual i plàstica. Per últim, alumnes i professors van dinar per lliure i es van retrobar per tornar cap a Mataró.

La ruta modernista de 4t d’ESO

Els més grans de secundària es van reunir a l’estació de Mataró per fer camí cap a Barcelona en tren. Un cop a la gran ciutat, dos grups van alternar la visita guiada al Museu Modernista de Barcelona i la ruta modernista per la ciutat. En Josep Ignasi, tutor i professor d’història de quart, apunta: “El temari connecta amb el canvi de l’arquitectura a partir de la revolució industrial, pel que la sortida hi té molt a veure i està ben encaixada.” A la visita del museu, els alumnes van conèixer exemples d’artistes i d’obres modernistes exposades, com quadres o mobiliari. Al passeig pel centre de Barcelona, els estudiants “vam analitzar i identificar les característiques de l’arquitectura modernista i vam fer-nos una idea més gràfica d’allò après a les aules, realment la considero una activitat eficaç”, destaca Alba Sillero, alumna de quart d’ESO. El dia va continuar amb una estona lliure per dinar i la tornada en tren cap a la ciutat.  

Objectius i valoracions

Tal i com expliquen els professors i professores, la sortida del primer trimestre, relacionada amb història, té el clar objectiu de materialitzar el temari i anar més enllà adquirint competències més pràctiques, que es consideren totalment assolides. En Josep Ignasi també posa l’accent en transmetre idees bàsiques i essencials molt clares sobre modernisme, per exemple, el que creu que ha estat un èxit. També ressalta l’autonomia que han de mostrar els alumnes per encarar dinars per separat o retrobaments en punts determinats. Aquest factor, diuen els docents, és bàsic per al viatge de final d’etapa i en ocasions com aquestes es practica. Per part dels estudiants, “va ser molt divertit poder passejar amb llibertat i veure també la confiança dels tutors en nosaltres”, declara Lia Delgado, alumna de 3r d’ESO.

 

P.S. Aquest article ha estat fet per l'alumna de l'assignatura de Comunicació Periodística de 1r de Batxillerat Eva Puig