Jornades de Portes Obertes
Pots demanar una visita personalitzada i veure la nostra escola, seleccionant una data a mataro.salesians.cat/visita
Volem educar infants feliços i autònoms,
en un entorn d’acollida integral
Les finalitats d’Infantil són…
Possibilitar que tots els infants puguin desenvolupar les capacitats que els són pròpies:
- Ser i actuar de manera cada vegada més autònoma.
- Pensar i comunicar.
- Descobrir i tenir iniciativa.
- Conviure i habitar el món.
Proposta pedagògica
La voluntat de ser una escola acollidora que surt en el nostre Projecte Educatiu es concreta en la creació d’unes condicions facilitadores del desenvolupament personal i l’aprenentatge:
- A l’escola les relacions són claus. Conèixer la història de cada nen o nena és fonamental per aprendre. L’etapa és una xarxa de relacions: les que establim amb ells, però també les que fem amb les famílies i la que formem la comunitat de mestres.
- Ambient familiar i emocionalment saludable,
- Acompanyament personal mirant el que cada ú es capaç de fer
- Acció tutorial i pastoral feta de manera transversal i integrada
Els ensenyaments a l’Etapa d’Infantil són més significatius que formals. És el pont entre la primera infància (amb les relacions de família, l’adquisició de la parla i de les capacitats motrius,…) i els aprenentatges formals de l’Escola Primària.
A la nostra escola, els infants aprenen fent, jugant, pensant sobre el que fan i, sobretot, comunicant-ho i compartint-ho. Acollim la seva curiositat, els acompanyem en les descobertes i els guiem en la seva comprensió. Posem una cura especial en ajudar-los a desplegar les seves inquietuds afectives, socials, comunicatives i motrius.
Opcions metodològiques
A la nostra escola, partim de la capacitat lúdica de l’ésser humà i volem fer del joc un eix vertebrador del desenvolupament de l’infant.
Considerem que tot el temps és educatiu; tots els moments, de l’acollida al comiat són oportunitats per aprenentatges amb valor.
També ho són els espais. Espais que pretenen obrir finestres al món, oferir escenaris, adquirir coneixement divers.
I, sobretot, són educatives les relacions amb les persones.
L’entorn d’infantil posa a l’abast de tots els alumnes el màxim de recursos per tal que puguin créixer:
- El principal recurs és l’equip educatiu: mestres, tècnics d’educació infantil, mestres especialistes, auxiliar de llengua anglesa, persones d’atenció als infants, futurs mestres i tècnics en pràctiques,… De la interacció amb l’adult en sorgeixen oportunitats d’aprenentatge i guiatge que complementen les de la família.
- Un altre gran estímul pels infants són els altres nens i nenes, els companys amb qui faran camí.
- Un altre recurs és l’espai, interior i exterior:
- Sorral
- Pati
- Classes amb racons
- Sala de psicomotricitat
- Aula polivalent
- Estímuls: jocs d’interior o d’exterior, llibres, eines, disfresses, material per la creació,…
- Tecnologia: pissarres digitals, tauletes, ordinadors, projector i programari i aplicacions adequades als seus interessos i a les seves necessitats.
[rev_slider alias=”infantil”]
Activitats complementàries
Les activitats complementàries representen cinc hores setmanals més de classe a les etapes d’Educació Infantil i Primària on es treballen aspectes addicionals al currículum. En el cas d’Educació Infantil, serveixen per enriquir les dimensions expressives, verbals i emocionals:
- DESCOBRIM (P3 i P4) // TEATRE (P5)
- ART
- HORA DEL CONTE
- ENS MOVEM
- DANSA
L’equip d’Infantil
Olga Goset
Cap d’estudis
Judith Nogueras
Coordinadora EI
Maria Sans
P3A
Núria Barrera
P3B
Eva Rivas
P4A
Mònica Gorgas
Pastoral
P4B
Georgina Modesto
P5A
Laura Dansa
P5B
Eloi Gonzalez
Vetllador
Miriam Cano
TEI
Carla Aragonés
Especialista
Visita personalitzada
juliol 2022 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Dl | Dt | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Per a més informació
Inscriu-te a les jornades de portes obertes o demana una visita privada.
Posa’t en contacte amb la secretaria del centre
- Tel. 937578489
- Correu electrònic: diresc.mataro@salesians.cat
- Informació horaris d’atenció al públic:
http://mataro.salesians.cat/secretaria