Informació dels estudis
VOLEM EDUCAR NENS I NENES FELIÇOS, EN UN ESPAI DE CREIXEMENT DE LES SEVES NECESSITATS I POTENCIALITATS, PER PREPARAR-LOS PER APRENDRE AL LLARG DE LA VIDA.
L’Educació Primària, que va dels 6 als 12 anys, és una etapa que acompanya el creixement dels infants i posa les bases per futurs aprenentatges.
Finalitats
Les finalitats de la Primària són…
Acollir l’alumne amb totes les seves necessitats: acadèmiques, emocionals, físiques i creatives, i desenvolupar cadascuna de les seves competències.
- La competència comunicativa en les tres llengües (català, castellà i anglès). la lectura i la comprensió lectora, la capacitat creativa d’expressar-se amb correcció oralment i per escrit.
- La competència artística en tots els seus àmbits: musical, visual i plàstica i corporal.
- L’àmbit matemàtic, com a instrument per treballar el raonament i la seva aplicació en la vida quotidiana.
- L’àmbit social i natural per conèixer i respectar els valors de món en el que vivim a partir de l’observació, la investigació i l’experimentació.
Proposta
Pedagògica
Proposta Pedagògica
La voluntat de ser una escola acollidora que surt en el nostre Projecte Educatiu es concreta en la creació d’unes condicions facilitadores de l’aprenentatge:
- A l’escola les relacions són claus. Conèixer la història de cada nen o nena és fonamental per aprendre. L’etapa és una xarxa de relacions: les que establim amb ells, però també les que fem amb les famílies i la que formem la comunitat de mestres.
- Ambient familiar i emocionalment saludable,
- Acompanyament personal mirant el que cada ú es capaç de fer
- Acció tutorial i pastoral feta de manera transversal i integrada
Els ensenyaments a la Primària es van fent cada vegada més formals, sense que això vulgui dir que siguin menys significatius.
- Els nens i nenes aprenen a partir de les seves experiències educatives anteriors, situats pels mestres en la seva Zona de Desenvolupament Proper per fer-los progressar en el seu aprenentatge de manera que sigui significatiu.
- Se’ls proposen experiències potents d’aprenentatge fent, pensant sobre el que fan i, sobretot, comunicant-ho i compartint-ho. Acollim la seva curiositat, els acompanyem en les descobertes i els guiem en la seva comprensió.
Per fer possible aquest procés, l’escola se situa dins un marc teòric ampli sobre les intel·ligències múltiples (emocional, musical, lògico-matemàtica, intrapersonal, cinètica, lingüística,…), i posa èmfasi en les capacitats específicament cognitives, el desenvolupament de les quals compet a l’escola: (anàlisi, síntesi, classificació i organització, relació i comparació, crítica, abstracció, extracció de conclusions, investigació, i metacognició). A l’etapa d’Educació Primària, posem una cura especial en ajudar-los a desplegar les seves inquietuds motrius, creatives, comunicatives i emocionals.
- El treball en competències, a més de ser una línia pedagògica impulsada des del Departament d’Ensenyament, és una línia que l’escola ha agafat com a pròpia, iniciant-se l’any 2006 amb un assessorament extern.
El treball per competències implica una selecció de continguts de cada matèria segons la seva funcionalitat i l’elaboració d’activitats que es centrin en un context i que creïn un problema que per ser solucionat demani posar en marxa conceptes de diferents àmbits d’aprenentatge.
Organització
- Sis cursos amb dues línies per curs, excepció feta d’un grup addicional, que en el 1718 estan a primer.
- Horari: de dilluns a divendres, de 9 a 13 i de 15 a 17.
Opcions
metodològiques
Opcions metodològiques
- Criteris organitzatius.
- Priorització de les matèries instrumentals com a base dels altres aprenentatges.
- Diversitat de criteris de distribució de l’alumnat i d’agrupaments en funció del diferents estratègies metodològiques. Es prioritzen els agrupaments heterogenis de l’alumnat i s’amplien al màxim el nombre de sessions amb més d’un mestre a l’aula.
- El desplegament curricular de totes les àrees està recollit en les nostres programacions verticals. El professorat dissenya a partir de la combinació de tres elements:
- La creació de recursos propis,
- L’ús d’altres recursos publicats o compartits amb la xarxa educativa i el projecte de l’editorial Edebé que contribueix a assegurar la seqüenciació dels continguts. El professor decideix quin és l’ús metodològic que fa de les possibilitats que li dóna el llibre en cada moment.
- Aproximació metodològica plural i diversificada
- Lluny de vincular-nos a una única metodologia concreta, optem per un plantejament sincrètic que aprofiti les virtuts de cada escola pedagògica cosa que ens permet adaptar-nos a l’alumne i a les diverses situacions d’aprenentatge. Aquestes possibilitats metodològiques estan al servei de la proposta d’aprenentatge que es vulgui fer.
- El professor és un professor estratègic que busca en cada moment els mitjans més adients per promoure els aprenentatges.
- Algunes d’aquestes metodologies que, en major o menor mesura, formen part del nostre fer pedagògic són…
- Treball en equips cooperatius i en altres agrupacions d’alumnes, i Treball Individual
- Modelatge, Pràctica Guiada i Pràctica Autònoma
- Treball per Projecte
- Càpsules magistrals i Diàleg de classe
- Treball de Camp
- Gamificació
- Seqüències de Recerca
Act.
Complementàries
Activitats Complementàries
Les activitats complementàries representen cinc hores setmanals més de classe a les etapes d’Educació Infantil i Primària on es treballen aspectes addicionals al currículum. Pel que fa a l’Educació Primària, serveixen per enriquir les estratègies de pensament crític i creatiu, les capacitats verbals i la competència digital:
- Cicle Inicial:
- Having Fun
- Taller de biblioteca
- Llegim
- Barrinem
- Piscina (1r) // Taller d’expressió escrita (2n)
- Cicle mitjà:
- Having Fun
- Taller de biblioteca
- Llegim
- Barrinem
- Taller d’expressió escrita
- Cicle superior:
- Taller de biblioteca
- Llegim
- Barrinem
- Taller d’expressió escrita
- Taller d’informàtica
Equip
docent
El nostre equip docent és…
Mireia Duart Cap d’estudis | Rosa del Monte Servei d’Assessorament Psicopedagògic (Cap) | Esther Aguilar Servei d’Assessorament Psicopedagògic | Olga Goset Coord. Cicle Inicial |
Rita Luna 1rA | Lali Martínez 1rB | Sandra Gutiérrez 2nA | Paula Mármol 2nB |
Maria Batlle Coord. Cicle Mitjà | Núria Viñallonga 3rA | Núria Honrubia 3rB | Andrea Rodriguez 4tA |
Lídia Llenas 4tB | Joaquim Lara Coord. Cicle Superior | Glòria Reverter 5èA | Marta Rovira 5èB |
Santos Martínez 6èA | Óscar Martín 6èB | Albert Jiménez Mestre especialista en Educació Física | Lydia Chamarro Educadora |
Alba García Mestra SIEI | Manu Pastor Educador SIEI | Carmel O’Shea Auxiliar lingüística | Arnau García Vetllador |
Roser Dresaire Vetlladora |
Visita personalitzada
novembre 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Dl | Dt | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Per a més informació
Inscriu-te a les jornades de portes obertes o demana una visita privada.
Posa’t en contacte amb la secretaria del centre
- Tel. 937578489
- Correu electrònic: diresc.mataro@salesians.cat
- Informació horaris d’atenció al públic: http://mataro.salesians.cat/secretaria