Alumnes de batxillerat debaten sobre els límits de la ciència
3/2/2022
Carla Martínez (alumna de 1r de Batxillerat B)
Els passat dijous 27 i divendres 28 de febrer, 5 alumnes de 1r de Batxillerat van participar a la Lliga de debat de Secundària i Batxillerat promoguda per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.
“M’emporto haver tingut l’oportunitat d’aprendre coses pel meu futur i haver conegut moltes persones.”
Cinc alumnes de 1r de Batxillerat del nostre centre van participar, juntament amb altres escoles, instituts i universitats d’arreu de les comunitats de parla catalana, a la Lliga de debat de l’UPF. És una activitat preparada des de l’assignatura de filosofia, es tracta d’una competició oratòria entre diversos equips d’estudiants de l’ESO i batxillerat on debaten sobre un tema polèmic i actual. Havien de preparar diversos argument,s defensant i oposant-se al tema suggerit pels organitzadors. En aquest cas, havien de treballar amb els límits de la ciència, un tema que genera molta controvèrsia avui dia.
Cal dir que els alumnes van fer una excepcional representació de l’escola, es van classificar per a la fase final dels debats i van fer molt bona feina. Després de setmanes de preparació van rebre la seva recompensa.
Els alumnes portaven des del Nadal planificant i organitzant tota la informació que havien de fer servir, els arguments que necessitaven i a més, al no saber què els hi tocaria defensar havien de preveure comptar amb les dues tesis preparades. A més, van poder assistir a una xerrada formativa, de manera virtual, que treballava “la comunicació oral”.
“Una experiència inoblidable amb una recompensa gratificant.”
Tots cinc comparteixen la mateixa opinió, aquesta activitat els ha obert les portes a aprendre coses que els ajudaran en el seu futur. Han pogut vèncer els seus nervis i realitzar unes molt bones presentacions que els han aportat coneixement sobre com comunicar-se davant d’un públic exigent. A més, tots ells han aprés diverses coses que els hi poden enriquir molt la seva experiència educativa, com ara valorar la importància de saber argumentar i justificar sempre les afirmacions fetes o poder desenvolupar la capacitat de ser flexible envers situacions que no son clares.
L’objectiu de l’activitat era fomentar entre els alumnes l’esperit crític, la capacitat d’argumentar, la tolerància i el respecte, els quals han sigut més que complerts mitjançant l’ús de la paraula i l’escolta del grup rival. Amb l’ajuda del professor de filosofia han demostrat haver fet un molt bon treball tot junts i representar una vegada més a l’escola en aquesta jornada de debats.