Infantil dona la benvinguda a la tardor amb els panellets

Alumnes de 4tESO dinamitzen una activitat destinada a fomentar la tradició catalana dels panellets.

El matí del dia de la Castanyada, dijous 31 d’octubre, un grup de dotze alumnes de 4tESO, que comparteixen l’interès a fer estudis posteriors d’educació infantil, va col·laborar amb les professores i professors del parvulari. Tots plegats van ajudar els infants a amassar el que, posteriorment, prendria forma de panellets. 

D’aquesta manera, es garanteix el coneixement i la vigència del folklore català. A més, els nens tenen contacte amb altres persones fora el seu entorn. Els estudiants de l’ESO també es beneficien de l’experiència, i, pels educadors, quantes més mans millor, com explica la Judith Nogueras, mestra d’infantil, afirmant que “(gràcies a això) els nens poden participar més i l’experiència els acabarà marcant.”

L’elaboració dels dolços panellets

A les 8:45 del matí, els alumnes de 4tESO ja eren al pati d’Infantil per donar la benvinguda als més petits de la casa. Van començar a arribar els infants i, tan bon punt va estar tot organitzat, van posar fil a l’agulla.

Les educadores van manar portar un ingredient a cadascú. També van agrupar les classes. Així mateix, comptaven amb vailets de P-3, P-4 i P-5 i s’assegurava l’ajuda dels més grans estimulant el treball cooperatiu, tal i com diu la Judith, “Els petits aprenen dels grans i els grans ajuden els petits, llavors els grups queden igualats.”

Alumnes i mestres van treballar conjuntament elaborant la massa de la popular recepta mentre els petits eren els encarregats d’abocar els ingredients com el sucre i el cacau. Tot seguit, van disposar-se a formar boletes per donar-los la rodonesa que els caracteritza. I, per acabar, els pinyons, que no podien faltar. La preparació finalitzà amb l’enfornada dels pastissets.

El tastet

A mitja tarda, els nois i noies de 4tESO van tornar a infantil, com apunta la Marina Oromí, que a més forma part del grup de fe FOC-2: “Ens van convidar a menjar-los (els panellets) com a petit agraïment.” Segons la Judith, també van ser convidats, per tal de reforçar el vincle establert amb els infants amb qui es van passar el matí col·laborant.

S’ho passen tan bé que a l’endemà demanen fer més panellets a casa

L’èxit de l’activitat queda reflectit en més opinions. La Marina destaca “la il·lusió dels nens a l’hora de fer els panellets. Va ser una experiència molt bona.”

L’activitat tampoc no va ser indiferent per la quitxalla, ja que la Semaya Lahlimi, mare d’una nena de P-4, ha confessat que “A la meva filla li va agradar tant fer els panellets que, al dia següent en vam haver de fer més.”